8 de febrero de 2011

Memory #03002007 / Recuerdo #03002007


I just wanted to take some pictures. There’s no big story behind these images, I just wanted to practice with natural light. Little did I know that this kind of practice is actually good to have in order to have a better understanding of light when I shoot people in an outdoor scenario.

Of course I can’t say that I have a perfect technique or I use my camera the best way possible, these images may have the wrong settings, a poor composition, but please cut me a little slack it was a couple of years ago and I was practicing. I was doing what I’ve been told a lot lately: practice, practice, practice; click the shutter at least 10,000 times.

There’s no sweet story behind these images, only my urge to practice, my need to take my camera out after keeping it stored for a long time. I needed to capture something that proved that there is more to life than just a daily routine. You can say I’m silly for looking at nature like I do. I look at perfection, mystery, creation beyond what I can understand and that makes me grateful, for being here, for capturing it, for enjoying it.

--

Sólo quería tomar algunas fotos. No hay una gran historia detrás de estas imágenes, sólo tenía ganas de practicar con luz natural. Poco tome en cuenta que este tipo de práctica es mejor de lo que pensaba ya que puedo tener un mejor entendimiento sobre la luz cuando retrate a personas en un escenario exterior.

Por supuesto que no puedo decir que tengo la técnica perfecta o que utilizo mi cámara de la mejor manera, estas imágenes puede que tengan los valores equivocados, o una mala composición, pero no sean tan duros al encontrarle detalles. Fueron tomadas hace unos años y estaba practicando. Estaba ejerciendo los consejos que he escuchado: practica, practica, practica; presiona el obturador por lo menos 10,000 veces.

No hay una dulce historia detrás de estas imágenes, solo mi deseo de practicar, mi necesidad de sacar mi cámara después de tenerla un tiempo guardada. Necesitaba tomar algo que me comprobara que hay más en la vida que una rutina. Puede ser que sea tonto ver la naturaleza de la manera en que lo hago. Pero en ella veo perfección, misterio, creación más haya de lo que yo puedo entender y por eso me siento agradecida, por estar aquí, por capturarla, por disfrutarla. 





No hay comentarios:

Publicar un comentario